Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10 15:00 - Какво стои зад младежките демонстрации за климата? – 2. част
Автор: anthroposophie Категория: Други   
Прочетен: 717 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 22.10 15:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Наскоро публикувах отговора на горния въпрос, даден от антропософа Аксел Буркарт, който от две години се проявява като будител на немския народ с видеа в Ютюб и създаването на мрежа от съидейници, срв. http://anthroposophie.blog.bg/drugi/2019/09/30/kakvo-stoi-zad-mladejkite-demonstracii-za-klimata.1676344.

Изявите на Грета Тунберг от последните месеци, откритата й подкрепа на екодиктатурата, към която се стреми движението “Бунт против унищожението” (Extinction Rebellion), изкривената й физиономия и откровено агресивния текст, прочетен от нея в ООН, показват, че има сили, които правят всичко възможно да се възползват от масовите младежки демонстрации. Силите, целящи разделение и противопоставяне на едни групи хора на други, са известни – това са всички духове и техните проводници сред хората, служещи на Ариман. 

Но какви са дълбоките духовни причини за това едни симпатични деца и младежи с екологично съзнание да станат сърдити, агресивни бунтари? Към разбирането на въпроса може да ни приближи следният откъс от лекция на Рудолф Щайнер, изнесена на 11.9.1920 в Дорнах (СС 199 “Духовната наука като познание за основните импулси на социалното развитие”):

A сега започва времето - и в много случаи тук се крие причината за бурния характер на нашето съвремие - сега започва времето, когато душите, слизайки от духовния свят към земния живот чрез зачеване и раждане, носят със себе си образи

Образите, пренесени от духовния живот в този физически живот, е нужно при всички обстоятелства, ако е за спасението на човека и социалния му живот, да се свържат с астралното тяло, докато онова, което е без образи, се свързва само с аза. И главно изживяването на аза процъфтяваше в човечеството от средата на петнадесети век насам. Но сега започва времето, когато човек трябва да почувства: Още от преди твоето раждане в теб живеят образи, които ти трябва да оживиш в себе си по време на своя животТи не можеш да го направиш с обикновения си аз, то трябва да проработи по-дълбоко в теб, трябва да навлезе до астралното ти тяло.

Обикновено човечеството се противопоставя на вмъкването на образите, преживени преди зачеването, в астралното тяло. В известен смисъл хората отблъскват това, което трябва от дълбините на същността им да се установи в астралното тяло. Деловитостта, прозаичността е основна черта на новото време и днес съществува дори широка съпротива срещу желанието още със самото възпитание да се помогне на онова, което се издига от душата и иска да се прояви в астралното тялонаистина да се прояви. Има безцветни, сухи хора, които всъщност искат да премахнат възпитанието чрез приказки, легенди, чрез онова, което е проникнато от въображението.

В нашата Валдорфска училищна система току-що поставихме на преден план именно това -  преподаването и възпитанието при децата, влизащи в началното училище, да изхожда от представянето в образи, от използването на ярки образи, легенди и приказки. И нещата, които децата първо трябва да научат за съществата и процесите в животинското царство, в растителното и минералното царство, не бива да се разказват сухо и прозаично, а да бъдат облечени в образи, в легенди и приказки. Защото това, което е дълбоко проникнало в детската душа, са имагинациите, получени в духовния свят. Те искат да излязат на повърхността и ако учителят или възпитателят се отнася правилно към детето, той му дава образи. И когато ги постави пред детската душа, от нея проблясват онези образи, или по-скоро силите на образното представяне, получени преди раждането, съотв. преди зачеването. Ако това нещо е подтиснатоако в днешно време възпитава и преподава някой сух, скучен човек, то той още от ранната младост ще донесе на детето нещо, което всъщност му е чуждо: буквите. Защото буквитес които разполагаме днес, нямат нищо общо със старите букви-образите са по принцип нещо чуждо за детето, което тепърва би трябвало да се извади от образа - така, както се опитваме да го правим във Валдорфското училище.

На детето се дава нещо, лишено от образи, ала то има в тялото си сили - разбира се, когато говоря за тяло, имам предвид душата, също говорим и за астрално тяло – в тялото на детето има сили, които го разрушават, ако не са извадени на повърхността чрез образно представяне. И какви са последствията? Тези сили не се губят; те се разпростират, придобиват съществуване, навлизат в мислите, чувствата, импулсите на волята. И какви хора стават по този начин децата? Бунтовници, революционери, недоволни хора, които не знаят какво искат, защото искат нещо, което не може да се знае, защото искат нещо, което е несъвместимо с никой възможен социален организъм, което те само си представят, което би трябвало да навлезе във фантазията им, но не е навлязло там, а в социалната им припряност да се действа.

И може да се каже, че онези хора, които по окултен начин не са честни към своите събратя, просто не смеят да произнесат на глас следното: Ако днес светът се бунтува, тогава небето се бунтува, тоест небето, което бива възпирано в душите на хората и което не се проявява в своята собствена форма, а в нейната противоположност, което се проявява в ожесточени битки, вместо в имагинации. Затова не е чудно, че онези хора, които участват в подобно разрушаване на социалния ред, всъщност имат чувството, че правят нещо добро. Защото какво усещат те в себе си? Усещат небето в себе си, но в душата им то приема единствено вид на карикатура. Ето колко сериозни са истините, които би трябвало да разберем днес. Признаването на истините, за които става въпрос сега, не бива да е детска игра, а трябва да бъде проникнато от изключителна сериозност.”




Гласувай:
4
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: anthroposophie
Категория: История
Прочетен: 134728
Постинги: 186
Коментари: 15
Гласове: 274
Архив
Календар
«  Ноември, 2019  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930