Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2014 13:52 - Свалете си маските
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 6279 Коментари: 25 Гласове:
29

Последна промяна: 19.10.2014 14:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Махнете ги, те не вълнуват.
Повечето маски са добри,
усмихнати, но безполезни -
навсякъде са наедно добро и зло
и раните по живите тела
са само доказателство,
но не и път за следване,
а пътят - път,по него само
можеш да чертаеш картата
и само ако си войник.
А всички други маски -
умни, справедливи, всякакви
пилеят ритъма на дишане
и стапят волята да разбера
защо листата на дърветата
от векове опазват тайната
на съвършената си смърт,
прекрасна, удивителна,
а аз, човек, така не мога.


image


image






Тагове:   красота,   смърт,   маски,   тайна,   умение,


Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. getmans1 - И ние сме листенца сестро ...
19.10.2014 14:36
... само трябва да го осъзнаем.

Чудна си :)))
цитирай
2. sestra - Да, знам, getmans1, че всички сме.
19.10.2014 17:22
getmans1 написа:
... само трябва да го осъзнаем.

Чудна си :)))


Св. Иван Рилски, Св. Франциск Асизки са го осъзнали, а и други вероятно, но е трябвало да обърнат живота си с хастара навън и те са го направили с истинска детска радост.
цитирай
3. faktifakti - маските са необходим аксесоар за всеки
19.10.2014 19:18
щадящ себе си човек.:)
дори войниците слагат маските смелост , впускайки се в битка,
а вътрешно .. вероятно ги е страх от хиляда неща.
не завиждай на дърветата , тъй като си по- осъзната от тях в опаковката си на човешки индивид.
малко коментари имаш за първа страница, смело войниче..


цитирай
4. sestra - :) faktifakti, необходим аксесоар са шапки, ръкавици, шалове...
19.10.2014 19:35
faktifakti написа:
щадящ себе си човек.:)
дори войниците слагат маските смелост , впускайки се в битка,
а вътрешно .. вероятно ги е страх от хиляда неща.
не завиждай на дърветата , тъй като си по- осъзната от тях в опаковката си на човешки индивид.
малко коментари имаш за първа страница, смело войниче..



не за ритуалните маски пиша, а за тези, които отнемат лицата.
Не завиждам на дърветата, не си ме разбрала,
и не, не сме по-осъзнати ние, хората от дърветата. Категорично с доказателства. А за първа - не ми е работа да се занимавам, но изглежда доста хора са съгласни :)
цитирай
5. faktifakti - разсмиваш ме , Стани.
19.10.2014 19:56
маската си е маска , без значение каква е и е въпрос на личен избор.
всеки сам си решава с или без маска ще е и никой няма право копче да му каже.
не знам за доказателствата , но според мен човекът е по- съвършен от дървото по хиляда показатели, както и по- издържлив.
доста хора са съгласни с какво.
не бъркай интереса със съгласието.:)

sestra написа:
faktifakti написа:
щадящ себе си човек.:)
дори войниците слагат маските смелост , впускайки се в битка,
а вътрешно .. вероятно ги е страх от хиляда неща.
не завиждай на дърветата , тъй като си по- осъзната от тях в опаковката си на човешки индивид.
малко коментари имаш за първа страница, смело войниче..



не за ритуалните маски пиша, а за тези, които отнемат лицата.
Не завиждам на дърветата, не си ме разбрала,
и не, не сме по-осъзнати ние, хората от дърветата. Категорично с доказателства. А за първа - не ми е работа да се занимавам, но изглежда доста хора са съгласни :)

цитирай
6. sestra - Радвам се за разсмиването
19.10.2014 20:09
faktifakti написа:
маската си е маска , без значение каква е и е въпрос на личен избор.
всеки сам си решава с или без маска ще е и никой няма право копче да му каже.
не знам за доказателствата , но според мен човекът е по- съвършен от дървото по хиляда показатели, както и по- издържлив.
доста хора са съгласни с какво.
не бъркай интереса със съгласието.:)

sestra написа:
faktifakti написа:
щадящ себе си човек.:)
дори войниците слагат маските смелост , впускайки се в битка,
а вътрешно .. вероятно ги е страх от хиляда неща.
не завиждай на дърветата , тъй като си по- осъзната от тях в опаковката си на човешки индивид.
малко коментари имаш за първа страница, смело войниче..



не за ритуалните маски пиша, а за тези, които отнемат лицата.
Не завиждам на дърветата, не си ме разбрала,
и не, не сме по-осъзнати ние, хората от дърветата. Категорично с доказателства. А за първа - не ми е работа да се занимавам, но изглежда доста хора са съгласни :)


Само защото едно гордо дърво не крещи и не удря убийците си, не го давам за стотина човекообразия с резачки.
цитирай
7. faktifakti - много едностранчиво,
19.10.2014 20:25
има дървета - убийци и хора- ангели.
да не говорим за средната класа от дървета и хора, където всички опциии са по- меки.
аз лично използвам дървета за камината, бера им плодовете, наслаждавам се под сянката им и т.н.
ако дървото бе по- съвършено от мен, то би ме използвало за да живее по- пълноценно благодарение на мен.
дори в рая ева е използвала дървото и то се е поддало , ако бе съвършено щеше ли да постъпи така елементарно да си даде плода и да изгонят горките хора от вечната наслада.
има си йерархия във вселената и не се опитвай да я променяш в умовете на читателите, щото някои ще вземат да повярват .



sestra написа:
faktifakti написа:
маската си е маска , без значение каква е и е въпрос на личен избор.
всеки сам си решава с или без маска ще е и никой няма право копче да му каже.
не знам за доказателствата , но според мен човекът е по- съвършен от дървото по хиляда показатели, както и по- издържлив.
доста хора са съгласни с какво.
не бъркай интереса със съгласието.:)

sestra написа:
faktifakti написа:
щадящ себе си човек.:)
дори войниците слагат маските смелост , впускайки се в битка,
а вътрешно .. вероятно ги е страх от хиляда неща.
не завиждай на дърветата , тъй като си по- осъзната от тях в опаковката си на човешки индивид.
малко коментари имаш за първа страница, смело войниче..



не за ритуалните маски пиша, а за тези, които отнемат лицата.
Не завиждам на дърветата, не си ме разбрала,
и не, не сме по-осъзнати ние, хората от дърветата. Категорично с доказателства. А за първа - не ми е работа да се занимавам, но изглежда доста хора са съгласни :)


Само защото едно гордо дърво не крещи и не удря убийците си, не го давам за стотина човекообразия с резачки.

цитирай
8. sestra - За да върнем нещата по местата им,
19.10.2014 20:37
едностранчиво вървим. после може и с касти да се занимаваме, но нещата не са наред между хората и дърветата. Ако бяха, нямаше да намалява кислородът НИ за сметка на животите ИМ.
цитирай
9. faktifakti - усмихни се ,
19.10.2014 20:44
стихът ти е чудесен, малко сложен за определен кръг от читатели,
но поставя ценни въпроси за размисъл.
ако си откъсна клонче цъфнала вишна на пролет за вазата, ще ме намразиш ли?:)

faktifakti написа:
има дървета - убийци и хора- ангели.
да не говорим за средната класа от дървета и хора, където всички опциии са по- меки.
аз лично използвам дървета за камината, бера им плодовете, наслаждавам се под сянката им и т.н.
ако дървото бе по- съвършено от мен, то би ме използвало за да живее по- пълноценно благодарение на мен.
дори в рая ева е използвала дървото и то се е поддало , ако бе съвършено щеше ли да постъпи така елементарно да си даде плода и да изгонят горките хора от вечната наслада.
има си йерархия във вселената и не се опитвай да я променяш в умовете на читателите, щото някои ще вземат да повярват .



sestra написа:
faktifakti написа:
маската си е маска , без значение каква е и е въпрос на личен избор.
всеки сам си решава с или без маска ще е и никой няма право копче да му каже.
не знам за доказателствата , но според мен човекът е по- съвършен от дървото по хиляда показатели, както и по- издържлив.
доста хора са съгласни с какво.
не бъркай интереса със съгласието.:)

sestra написа:
faktifakti написа:
щадящ себе си човек.:)
дори войниците слагат маските смелост , впускайки се в битка,
а вътрешно .. вероятно ги е страх от хиляда неща.
не завиждай на дърветата , тъй като си по- осъзната от тях в опаковката си на човешки индивид.
малко коментари имаш за първа страница, смело войниче..



не за ритуалните маски пиша, а за тези, които отнемат лицата.
Не завиждам на дърветата, не си ме разбрала,
и не, не сме по-осъзнати ние, хората от дърветата. Категорично с доказателства. А за първа - не ми е работа да се занимавам, но изглежда доста хора са съгласни :)


Само защото едно гордо дърво не крещи и не удря убийците си, не го давам за стотина човекообразия с резачки.


цитирай
10. stela50 - Наистина... ако има съвършена смърт, то тя е на листата...
19.10.2014 20:52
"прекрасна, удивителна", друг е въпросът дали те умират...
Впечатлена съм, Сестра... много ми хареса,поздравления !
За маските може да се говори много, но ти си го направила
по невероятен начин... мисля, че всички маски, каквито и да са
увреждат лицето, задушават мислите... но има и изключения
навярно. Въздействащ клип.
цитирай
11. sestra - Усмихвам се, не съм от фанатиците, за да се върнем на маските.
19.10.2014 21:24
faktifakti написа:
стихът ти е чудесен, малко сложен за определен кръг от читатели,
но поставя ценни въпроси за размисъл.
ако си откъсна клонче цъфнала вишна на пролет за вазата, ще ме намразиш ли?:)

faktifakti написа:
има дървета - убийци и хора- ангели.
да не говорим за средната класа от дървета и хора, където всички опциии са по- меки.
аз лично използвам дървета за камината, бера им плодовете, наслаждавам се под сянката им и т.н.
ако дървото бе по- съвършено от мен, то би ме използвало за да живее по- пълноценно благодарение на мен.
дори в рая ева е използвала дървото и то се е поддало , ако бе съвършено щеше ли да постъпи така елементарно да си даде плода и да изгонят горките хора от вечната наслада.
има си йерархия във вселената и не се опитвай да я променяш в умовете на читателите, щото някои ще вземат да повярват .



sestra написа:
[quote=faktifakti]маската си е маска , без значение каква е и е въпрос на личен избор.
всеки сам си решава с или без маска ще е и никой няма право копче да му каже.
не знам за доказателствата , но според мен човекът е по- съвършен от дървото по хиляда показатели, както и по- издържлив.
доста хора са съгласни с какво.
не бъркай интереса със съгласието.:)

[quote=sestra][quote=faktifakti]щадящ себе си човек.:)
дори войниците слагат маските смелост , впускайки се в битка,
а вътрешно .. вероятно ги е страх от хиляда неща.
не завиждай на дърветата , тъй като си по- осъзната от тях в опаковката си на човешки индивид.
малко коментари имаш за първа страница, смело войниче..



не за ритуалните маски пиша, а за тези, които отнемат лицата.
Не завиждам на дърветата, не си ме разбрала,
и не, не сме по-осъзнати ние, хората от дърветата. Категорично с доказателства. А за първа - не ми е работа да се занимавам, но изглежда доста хора са съгласни :)



Да те намразя? Ще те прегърна, ако кажеш на дръвчето "Прости ми, обичам те." Но за градинаря не знам.
цитирай
12. sestra - Благодаря ти, Таня
19.10.2014 21:27
stela50 написа:
"прекрасна, удивителна", друг е въпросът дали те умират...
Впечатлена съм, Сестра... много ми хареса,поздравления !
За маските може да се говори много, но ти си го направила
по невероятен начин... мисля, че всички маски, каквито и да са
увреждат лицето, задушават мислите... но има и изключения
навярно. Въздействащ клип.

и радвам се, че си го разчела точно някак си. "увреждат лицето, задушават мислите" - както го мисля е казано.
цитирай
13. donchevav - Привет, Сестра! Провокира ме с ...
19.10.2014 23:26
Привет, Сестра!
Провокира ме с тази творба, но ще се въздържа от дълбокомъдрени коментари. Впрочем извинявай, ако съм прекалила - професионално изкривяване сигурно - но мога да бъда и друга - обещавам...
Не на маските! Те правят от човека проекция на желаното и нужното, не на истинското у него. Да - на дърветата! На листата. И на цветята! Никога не откъсвам цвете - мисля си: с какво право отнемам живота му заради една прищявка? Но...границата с отклонението става много близка: вчера рязах една краставица, погледнах ножа, който беше толкова остър - и сякаш мене ме заболя...В твоето стихотворение разпознах същата болка...
цитирай
14. lightsaber123 - "Да те намразя? Ще те прегърна, ако кажеш на дръвчето "Прости ми, обичам те." Но за градинаря не знам."
20.10.2014 07:24
На дръвчетата им пука за твоята любов - могат както с нея така и без нея :-) Те просто са тук, ние просто сме тук и това е. :-)

Имаше някъде по нета една безсъдържателна мисъл: "Ако откъснеш тревичка цялата Вселена потръпва"... и си викам ами ако изям една салата сигурно се потриса :-)
цитирай
15. katan - Здравей, сестрице!
20.10.2014 10:08
От няколко дни съм на тази тема.
Оглеждайки се около себе си виждам само ... маски /не ритуални/.
Не само по една, а по няколко на лице.
Аз съм беднячка - имам си само моето лице. Не ми достигат много неща за маска.
Може би го щадя, защото маските "увреждат лицето, задушават мислите"?
Или може би те "... пилеят ритъма на дишане и стапят волята ..."?
Със сигурност липсата им ми носи неприятности.
А листата, листата са истински.
цитирай
16. sestra - Привет :)
20.10.2014 12:58
donchevav написа:
Привет, Сестра!
Провокира ме с тази творба, но ще се въздържа от дълбокомъдрени коментари. Впрочем извинявай, ако съм прекалила - професионално изкривяване сигурно - но мога да бъда и друга - обещавам...
Не на маските! Те правят от човека проекция на желаното и нужното, не на истинското у него. Да - на дърветата! На листата. И на цветята! Никога не откъсвам цвете - мисля си: с какво право отнемам живота му заради една прищявка? Но...границата с отклонението става много близка: вчера рязах една краставица, погледнах ножа, който беше толкова остър - и сякаш мене ме заболя...В твоето стихотворение разпознах същата болка...

Да, за маските, тази тема е малко трудна за някои. Отклонението е във фиксацията. Ако те измъчва глад, трябва д а ядеш каквото имаш. Човек е процес, не някаква схоластика...нали :) ХаресвАМ КОМЕНТАРИТЕ ТИ.
цитирай
17. sestra - Изместихме малко темата с Факти.
20.10.2014 13:17
lightsaber123 написа:
На дръвчетата им пука за твоята любов - могат както с нея така и без нея :-) Те просто са тук, ние просто сме тук и това е. :-)

Имаше някъде по нета една безсъдържателна мисъл: "Ако откъснеш тревичка цялата Вселена потръпва"... и си викам ами ако изям една салата сигурно се потриса :-)

Това е мое убеждение, не ангажирам никого с него. Но интересно, че интригува. Първата степен на интерес обикновено започва с "това е глупост'. Успех нататък :)
цитирай
18. sestra - здрасти, Кате,
20.10.2014 13:18
katan написа:
От няколко дни съм на тази тема.
Оглеждайки се около себе си виждам само ... маски /не ритуални/.
Не само по една, а по няколко на лице.
Аз съм беднячка - имам си само моето лице. Не ми достигат много неща за маска.
Може би го щадя, защото маските "увреждат лицето, задушават мислите"?
Или може би те "... пилеят ритъма на дишане и стапят волята ..."?
Със сигурност липсата им ми носи неприятности.
А листата, листата са истински.

За това ми беше думата, за пилеенето... Благодаря ти.
цитирай
19. faktifakti - явно аз съм коравосърдечна,
20.10.2014 13:46
тъй като не се извинявам на растенията и животните, нито им благодаря за това, че същестуваме съвместно в този живот, по законите на природата.
относно по- високите нива , в следващия живот ако се преродя в дърво, цвете или прасе, ще съм заслужила тази форма , както и опциите да ме секат, късат или ядат на пържоли.
относно маските - те са факт в реалността . все някога, всеки е слагал поне един път маска , така че нека бъдем реалисти. не живеем в идеален свят.
но в мечтите - всичко може.
:)

цитирай
20. makont - С риск да си разпилея ритъма на дишане,
20.10.2014 14:00
ще кажа, че без маски не може. Без маска боли, а кой може да понесе всичката болка? Листата умират Стани, но са заложили пъпката в която на пролет ще се роди ново зелено листо, а ние, какво залагаме? Поставянето на маска не е смяна на индивидуалност, просто път към цел, зависи от цената. Понякога съхраняват. Схващаш ли, че говря за добрите маски? Другите не ги употребявам, но ги познавам. Винаги, когато чета твой стих се чувствам виновна, ето и сега. Ами понякога ми се налага да се "маскирам" и си го признавам, прости ми!
цитирай
21. sestra - Нещо тези маски ни се разминават като виждане.
20.10.2014 16:49
faktifakti написа:
тъй като не се извинявам на растенията и животните, нито им благодаря за това, че същестуваме съвместно в този живот, по законите на природата.
относно по- високите нива , в следващия живот ако се преродя в дърво, цвете или прасе, ще съм заслужила тази форма , както и опциите да ме секат, късат или ядат на пържоли.
относно маските - те са факт в реалността . все някога, всеки е слагал поне един път маска , така че нека бъдем реалисти. не живеем в идеален свят.
но в мечтите - всичко може.
:)


Доказано е, че серийните убийци до един вярват, че са не просто добри, а много добри хора и развиват разни идеи за полезност на своите деяния. За тези маски говоря горе, които като паднат, водят до разпадане на личността, не за тези, които използваме в един или друг случай със стратегическа или самозащитна цел. Също говоря и за крайната безполезност и вредност на моралистите, обратните им и всякакви исти и изми - фанатици в една или друга степен. най-лесното е да си повярваш, че си еди какъв си и това е излишна маска, която призовавам да се свали, защото не вълнува освен че вреди на самия човек, не на другите. И аз не се извинявам на растенията, просто съм още много глупава и забравям :)
цитирай
22. sestra - поставянето на маска - път към цел, Мая,
20.10.2014 16:54
това звучи ангажиращо. Я ми обясни, скъпа ми Мая :) как така маската е път към цел? Маскираш се на добра? Ето това е не знам... Защо? Ако говориш за общуване с цел постигане на общо решение или нещо подобно, това всички го правим по-добре или по-зле. Виж в отговора към Факти какво имах предвид...
цитирай
23. faktifakti - разбиваш ме понякога,
20.10.2014 17:04
с някои от светогледите си и примерите си , но както казах всичко е въпрос на личен избор и усещане, както и в какво си е повярвал, че е.
благодаря за диалога.
усмивки.

цитирай
24. sestra - Примери много и всякакви,
20.10.2014 17:59
faktifakti написа:
с някои от светогледите си и примерите си , но както казах всичко е въпрос на личен избор и усещане, както и в какво си е повярвал, че е.
благодаря за диалога.
усмивки.


всеки малко или повече си вярва, така, че и аз ти благодаря за диалога, фактически :)
цитирай
25. makont - Стани, маскирам се на добра, на хрисима, на малко ангелче,
21.10.2014 12:28
sestra написа:
това звучи ангажиращо. Я ми обясни, скъпа ми Мая :) как така маската е път към цел? Маскираш се на добра? Ето това е не знам... Защо? Ако говориш за общуване с цел постигане на общо решение или нещо подобно, това всички го правим по-добре или по-зле. Виж в отговора към Факти какво имах предвид...

примерно, когато ходя на ревизия при данъчните и трябва да защитя интереса на хората, които представлявам.Винаги има резултат. Ако отида нафукана, демонстрирайки предимството си и това, че повечето случаи знам повече от тях, веднага се усеща и се сменя тона на комуникацията, което води до проблеми. Аз обичам нещата да се уреждат по мирен начин. Говоря за случай в който всичко ми е изрядно, но законодателството е толкова разтегливо, че винаги могат да се заядат за нещо. Проблемът е, че всяка от нас си мисли за нещо различно. Това личи в коментарите и в диалога ти с Ева. Аз лично имам предвид под "добрите маски" точно тези, когато защитавам интересите на някой друг, мъъъничко лицемерие. Искам да ти кажа, че след такова "надяване на маска" се чувствам страшно изтощена. Ако става въпрос за моя лична изгода никога не го прилагам. Ти визираш съвсем друго, разбрах, но ето поговорихме си. Съжалявам, че прекалено конкретизирах темата, но пусто съм емпирик. Сега спирам да философствам и ти се усмихвам.
цитирай
26. sestra - Да, може и различно да визираме, но
21.10.2014 17:39
то си е ясно и твоят пример го доказва. Може с едно късо изречение да се изчисти: на каквато и да се правиш, ти си си ти, друг е въпросът колко си свикнала да си една или друга, но приемаш ли се за нещо, т.е. вярваш си, че си това, то ти се заблуждаваш - себе си и другите. Така го приемам, човек в движение, в процес, свободен от рамкиране.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2577544
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031