Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Тук ще публикувам откъси от непреведените книги на Рудолф Щайнер, както и други тематично свързани материали, неизвестни у нас.
Автор: anthroposophie Категория: История
Прочетен: 833297 Постинги: 459 Коментари: 15
Постинги в блога от 11.03.2019 г.
Следният текст на Кат Саломон е написан през април 2006 и е публикуван на сайта anthroposophie.net. Изхождайки от тезата, че през 1999 г. Ариман се е въплътил във физическо тяло, авторът изказва някои интересни виждания за значението на безплатното получаване на знание, лечение и храна и прави връзка между властващия егоизъм и внезапното избухване на пожари.    

“Тъй като неколкократно вече говорихме за това, че нашите седем култури ще завършат с войната на всички против всички, ние ще трябва да си представим една такава война като нещо съвършено различно в сравнение с представите, които до сега имаме за войните. Трябва да имаме предвид коя е основата, коя е истинската причина за тази война. Основата или причината на тази война ще бъде тази, че егоизмът, себелюбието на хората ще вземат надмощие в живота на Земята. Сега в нашите разглеждания ние стигнахме до там, че можахме да видим какъв двуостър меч е този Аз на човека. Който не размисля напълно, че този Аз е един двуостър меч, той едва ли ще може да разбере целия смисъл на развитието на човечеството и на света. От една страна този Аз е причината хората да се втвърдят в себе си, да искат да поставят в услуга на този свой Аз всички външни неща и вътрешни блага, всичко, до което могат да се домогнат. Този Аз е причината всички желания на човека да бъдат насочени само за задоволяването на този Аз като такъв. Как този Аз се стреми да усвои и направи своя собственост една част от общата земна собственост, как този Аз се стреми да премахне от своята област всички други азове, да води война против тях, това е едната страна на Аза. Но от друга страна ние не трябва да забравяме, че този Аз е същевременно това, което дава на човека неговата самостоятелност, неговата вътрешна свобода, което повдига човека в истинския смисъл на думата. На този Аз почива достойнството на човека; той е заложбата за божественото в човека.” (Осма лекция, СС 104 “Апокалипсиса на Йоана”, превод на Димо Даскалов)  

Въплъщението на Ариман през втората половина на 1999 година означава скок в развитието на човечеството, на живота и на формата. Ариманичните същества са божествени сили и само от човека зависи дали ще ги употреби като зли или добри сили. Злото представлява ненавременно добро. Всяко решение, което вземат хората от момента на този скок нататък и което е в съзвучие със старите форми на живот, а не с духа на времето, неминуемо ще ги повлече към Трета световна война, респ. към “Войната на всички срещу всички”.   

Ако например в наши дни една книга се продава, вместо знанието, което тя съдържа, да се предостави безплатно на хората, това води до отричане на Христос в астралното тяло. Ако медицинската помощ, която може да се даде безплатно, се продава, тогава се отрича Христос в етерното тяло. Ако примерно в наше време се продава храна, която може да бъде дадена безплатно на другите хора, се отрича Христос във физическото тяло.  

Всяко решение, което води до трупане на материални или духовни блага и няма за цел снабдяването на всички хора с безплатни знание, лечение и храна, отрича Христос в астралното, етерното и физическото тяло и води хората неминуемо към огнена катастрофа.  

За да се вземе дадено решение, човек трябва да изговори думата, която е свързана с огнения етер. Самият етер е свързан с мировото слово, Логоса и се подразделя на четири вида – огнен, светлинен, химически и жизнен етер.   

Огненият етер съответства на огнения елемент, другите елементи са въздух, вода и земя. Ако например един човек вземе решение, което прави възможен безплатния достъп до знание, то действието на Словото бива предавано от Христос от огнения към светлинния етер. Тогава астралното тяло се озарява от светлинния етер и така се създават условия за преобразуване на астралното тяло в духа-себе 1.

Ако например един човек изговори дума, водеща до трупане на материални блага и отрича Христос в астралното тяло, тогава ариманичните същества пренасят въздействието на думата от огнения във въздушния етер и това свързва човека с тези ариманични същества. Тогава се разрушава и балансът на елементите и въздухът рано или късно се самовъзпламенява, ако бъде премината една определена граница на решения, отричащи Христос в астралното, етерното и физическото тяло. Огнената катастрофа като резултат от Третата световна война е неизбежна. Затова е разбираемо, че само една малка група хора ще може да се спаси от нея.  

Следното изказване, направено през 2003 г. по време на Общото събрание на Антропософското общество (вж. Статията “Какво се случва в АО”, в “Известия за членовете” № 20 от 18. май 2003, Отчетен доклад на Управителния съвет), характеризира тенденциите в развитието на обществата в миналото, бъдещето и настоящето:  

“Антропософското общество не е нито абстрактна идея, нито нещо измислено, уговорено от хората или образувано отдолу – то е основано отгоре 2, и то не в йерархичен смисъл, а в смисъла на духовната практика.”  

За да упражнява духовната практика, водеща до посвещение, в миналото човекът е трябвало да членува в някое тайно общество или духовна школа. Въплъщението на Ариман е срокът, до който всички тайни общества или духовни школи трябваше да публикуват скритото си знание, защото благодарение на Христос съзнанието на човечеството е достигнало една нова степен, която дава възможност на всеки човек да стигне сам до посвещение, ако съответното знание е достъпно.   

След като приключи нашата континентална (пета) културна епоха, ще започне шестата, която вероятно също ще свърши с катастрофа. Катастрофата на шестата културна епоха може би ще бъде причинена от “полуистините”, които са в състояние да заблудят хората. Твърдението, че “Антропософското общество е основано отгоре” е една такава полуистина, защото всяко общество е основано отгоре и има собствени задачи. В наше време това твърдение означава, че Антропософското общество се самоизолира от останалата част на човечеството и в този смисъл това е едно усилване на Войната на всички срещу всички.  

Знанието, че външният свят представлява израз, физиономия на духовния свят, беше публикувано от Рудолф Щайнер в рамките на Антропософското общество. Понастоящем обществото има задачата да разпространи това знание. Човек може да получи безплатно Стария или Новия завет, но антропософското знание, което води до посвещение, води до Христос, все още трябва да се купува! 3  

Ако антропософското знание се предостави брзплатно на всеки човек, то тази задача действително може да се разглежда като духовна практика, която ще намали огъня на Третата световна война. Духовната практика може да доведе до основаване на общества в йерархически смисъл само там, където на събранията няма място за различни мнения, защото истината не трябва да се обсъжда, а да бъде разпозната. Истината, че сборът от трите ъгъла на един триъгълник е 180 градуса, няма нужда да се дискутира с изказването на различни мнения за сбора на градусите, а трябва да се проумее. Но истината може да се проумее само постепенно. Няма общество, което да не почива върху йерархията на съзнанието, защото на света има само йерархия на съзнанието. Духовната практика може да означава само практикуване на безкористността и ако в Антропософското общество членският внос бъде употребен, за да се направи достъпно знанието, което Рудолф Щайнер е дал в неговите рамки, то тогава всеки член би създал безкористно нещо за света, в който ще се осъществят следващите въплъщения. Колкото повече влагаме безкористно в света, толкова повече ще ни върне той под формата на съзнание.  

Във външния свят можем да намерим безброй потвърждения за въплъщението на Ариман, ако го наблюдаваме непредубедено. Навсякъде е налице стремеж към все повече физически средства за удовлетворяване на човешкия егоизъм и чувството на щастие. И ще се стигне дотам, че ако на едно място се вземе някакво егоистично решение, което отрича Христос в астралното, етерното и физическото тяло, на друго място на земята ще избухне огън. За да се ощастливят сами, хората ще направят физическите средства все по-изтънчени. Ако вземем това под внимание, то и следното пророчество на Нострадамус става по-разбираемо:  

L`an mil neuf cens nonante neuf ept mois
Du ciel viendra un grand Roy d`effrayeur.
Resusciter le grand Roy d`Angoulmois.
Avant apres Mars regner par bon heur.  

В годината 1999, в седмия месец 4
от небето ще слезе могъщ владетел на ужаса.
Ще въздигне пак великия крал на Angoulmois,
Преди и след това Марс ще владее щастливо.  

               (Центурия 10, 72)    

Въплъщението на Ариман е окултен факт, който е възможно да бъде проверен с окултни средства. Човек може да постигне сам съответната степен на инспирация или да бъде инспириран от посветени. Или може да премине през портата на смъртта и сам да провери този факт. Всеки е в състояние да направи това, ала тогава ще бъде малко късно, за да се ограничи огнената катастрофа. Но и в този живот човек може да направи нещо, ако иска да я намали.”    
___________________________________

Бележки    

1. Дух-себе (манас според теософската традиция да се използват санскритски термини) е онзи духовен член на човека, който се образува от съзнателната работа на индивидуалния аз върху астралното тяло. Той не се получава по рождение, а се изгражда от човека, ако азът му успее да овладее вродените нагони, страсти и желания на астралното тяло.  

2. Има се предвид от духовни същества.  

3. В момента издадените томове с лекции на Рудолф Щайнер могат да се свалят безплатно от интернет, но хартиените издания все още не са станали безплатни. Нещо повече – в Германия, на чийто език е изнесено това знание, лекциите на Щайнер не могат да се купят във всяка книжарница, а само в специализирани или трябва да се поръчват по интернет. Библиотеките също не ги предлагат, с изключение на малките библиотеки, които са създали някои клонове на Антропософското общество.  

4. По времето на Нострадамус се е използвал Юлианският календар, според който датата на слънчевото затъмнение, състояло се на 11.8.1999, за което се намеква в този стих, все още в рамките на седмия месец (28. 7. 1999).                                          
Категория: История
Прочетен: 1834 Коментари: 0 Гласове: 6
Последна промяна: 11.03.2019 12:48
Търсене

За този блог
Автор: anthroposophie
Категория: История
Прочетен: 833297
Постинги: 459
Коментари: 15
Гласове: 6191
Календар
«  Март, 2019  >>
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031