Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2018 12:05 - Как двете деца Исус се слели в Исус от Назарет?
Автор: anthroposophie Категория: История   
Прочетен: 1983 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 12.02.2019 21:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За тайната на двете деца Исус Рудолф Щайнер говори на различни места, много подробно са засегнати събитията в “Петото евангелие” (СС 148). Тук ще представим част от друга лекция на същата тема.

Из записки на присъстващ на лекцията, изнесена от Рудолф Щайнер на 11. октомври 1909 в Берлин, публикувани в СС 117 „Дълбоките тайни на формирането на човечеството в светлината на евангелията” 


“Личността, приела на 30годишна възраст Христовото същество в себе си, е изградена по много сложен начин. Само в Акашовата хроника могат да се добият правилните отправни точки, които да отговорят на въпроса защо в различните евангелия първите години на Исус са представени по различен начин. Акашовата хроника разкрива на ясновидеца с живи символи онова, което се е случило в течение на времето.

По принцип духовните съобщения протичат, като най-напред се оповестяват фактите от Акашовата хроника, без да се прави връзка с определен външен източник. Едва след това се показва, че всички тези неща могат да бъдат открити в някои извори, особено в евангелията, които могат да бъдат правилно разбрани само ако се вземат под внимание данните, съдържащи се в Акашовата хроника. 

Някога в Палестина се слели в едно духовни течения, които преди това преминавали през света, разделени едно от друго. С оглед на евангелието на Лука можем да говорим за три духовни течения, които се съединяват в Христовото събитие. Едното е свързано с Буда, другото със Заратустра, а третото е представено от древната еврейска култура. Тези три течения се влели в едно конкретно събитие - Христовото събитие. За такива духовни течения обикновено се говори прекалено абстрактно. В действителност те се осъществяват чрез специални същества, чието устройство позволява в тях да се слеят теченията. Следователно трябва точно да изследваме вътрешното устройство на подобни същества.

Будисткото течение достига своя апогей при Гаутама Буда, който се е прераждал и преди това. Онази инкарнация през шести век пр. Хр. е била връх в съществуването му. В нея Гаутама станал това, което се нарича ‘Буда’. Преди това е бил само бодхисатва, което значи ‘велик учител на човечеството’. В течение на времето този последният постепенно приема други качества. Ние самите вероятно сме живели в Древния Египет, но тогава сме имали други способности в сравнение с днешните, някои стари наши способности са изчезнали, а сме усвоили други. Който не вземе под внимание такова едно развитие, не може да гледа на света непредубедено.

Например днес човекът може със своята разсъдъчна способност да разпознае сам дадени логически или морални закони, може да осъзнае различни неща без външна подбуда. Но в древните времена не е било така. Тогава човек не можел да открие в себе си нищо от областта на моралността. Той не би и разбрал такива закони, на каквито днес го учат със съвременни думи. Тогава е трябвало да се апелира към съвсем друга негова способност. Така например днес има определени истини, които преди хиляди години трудно биха могли да бъдат намерени, например учението за състраданието и любовта. Днес един вътрешен глас ни наставлява за законите на състраданието и любовта. Едно време човек напразно щял да търси такъв вътрешен глас. Тогава е трябвало отвън да му се внушават състрадание и любов.   

Съществото, чиято задача е била хилядолетия наред да влива състрадание и любов от по-висшите духовни области в човека, бил онзи бодхисатва, който се инкарнирал в Индия като Буда. Като човек във физическия свят той не би намерил никакво състадание и любов в себе си. Но чрез своето посвещение бодхисатвите се издигат до духовните области, откъдето могат да свалят такива учения, като това за състраданието и любовта. Но настъпва един момент, когато човечеството узрява да намери само онова, което преди му е било вливано отвън. Така станало със състраданието и любовта.  

Когато онзи бодхисатва в прераждането си в шести век пр. Хр се издигнал в чин Буда, седейки под дървото бодхи, тогава не само в неговата същност, но и по цялата земя станало нещо важно. Тогава учението за състраданието и любовта, по-точно неговото описание като осемстепенният път, се вляло не само в човека Буда, но и в човечеството. С това, че Буда могъл да осъзнае живо в себе си това учение, на цялото човечество била дадена възможността в бъдеще също да го познае. Оттогава определени хора могат да разпознаят учението и по примера на великия Буда да водят живот, в който като живо изкристализира учението за осемстепенния път ...

Но какво станало с онзи Буда, чиято мисия била да донесе на човечеството състрадание и любов, след като напуснал физическото си тяло? ‘Буда’ означава винаги последна инкарнация. На него му е трябвала само инкарнацията като Гаутама, за да изпълни мисията си. Оттогава на онази индивидуалност на бодхисатва, понеже е станала Буда, вече не й е било възможно да слиза във физическо тяло. Тя може да се въплъщава най-много до етерно тяло. Следователно онзи Буда днес може да бъде видян само от ясновидец. Една такава форма, която приема дадена индивидуалност, несъдържаща физическо тяло, се нарича ‘нирманакая’. В нея съществото предава нататък мисията, която му е поверена като на бодхисатва. И великото Христово събитие е било подготвено от онзи Буда, пребиваващ в своята нирманакая.   

На една родителска двойка, Йосиф и Мария от Назарет, се родило дете на име Исус. Удивителното било, че то имало такава същност, че Нирманакая-Буда могъл да си каже, че това дете имало възможност чрез физическата си телесност да изведе човечеството напред, ако той като Буда допринесе нещо за това. Ето защо той се спуснал в своята нирманакая в онова дете. Под нирманакая не трябва да разбираме затворено тяло, каквото ние имаме, а това, което иначе били само сили, станало тук една особена същност. Тази система от същности се организира във висшите светове от аза на съответната индивидуалност, както нашият аз организира способностите ни за мислене, чувство и воля. Ясновидецът възприема това кножество от същности, образуващи единна цялост, като нирманакаята на Буда...  

Тези неща са били известни на автора на евангелието на Лука, който знаел също, че Нирманакая-Буда се е спуснал в онова дете Исус. Това той изразява, като съобщава, че когато детето във Витлеем било родено, от духовния свят се спуснало ангелското воинство и възвестило на пастирите какво се е случило. Пастирите по определени причини били станали ясновиждащи в онзи момент.   

Детето Исус отначало се развивало бавно. На външен план то не проявявало особени качества, които да загатват за наличието на велик дух в него. Но затова пък в него скоро започнала да се забелязва дълбока искреност и задушевност, един наситен душевен живот. Ясновидецът би забелязал как нирманакаята на Буда се носи над детето.   

Една индийска легенда ни разказва за стария мъдрец, който веднъж отишъл при Буда, когато той бил дете и разпознал, че в него предстои един бодхисатва да се развие до Буда. Старецът се облял в сълзи, защото нямало да доживее да види великия Буда. Асита, така се казвал старецът, се преродил като старият Симеон от евангелието на Лука. При представянето на новородения Исус в храма той видял пред себе си бодхисатвата като истинския Буда и затова казал: “Сега отпускаш Твоя раб, Владико, според думата Си, смиром, защото очите ми видяха Твоето спасение”.

Така 
след петстотин години мъдрецът видял онова, което преди това не успял.   Когато се изследва произходът на Исус от евангелието на Лука и той се сравни с описаното в евангелието на Матей, става ясно различието, на което науката не е обърнала внимание. Но от Акашовата хроника може да се разбере защо двете родословни линии са различни и трябва да бъдат различни.   

Приблизително по времето, когато бил роден Исус, на една друга родителска двойка в Палестина, също на име Йосиф и Мария, се родило дете, отново с името Исус. Значи тогава имало две деца Исус на две родителски двойки с еднакви имена. Единият Исус е витлеемският. Той живеел с родителите си във Витлеем, другият Исус живеел с родителите си в Назарет. Първият Исус произхожда от родословната линия на дома Давид, минаваща през Соломон.   

Исус от Назарет за разлика от него произхожда от Натановата линия на дома Давид. Лука разказва повече за едното дете, а Матей за другото. Детето от Витлеем в ранните си години показало съвсем различни качества от детето от Назарет. Първото било добре развито във всички външно проявяващи се качества. Например то можело още от раждането си да говори, макар и отначало неразбираемо за околните. Другото дете показвало наченки на вътрешна надареност. Във витлеемското дете бил инкарниран великият Заратустра от древните времена. Онзи Заратустра, както е известо, дарил астралното си тяло на Хермес, а етерното си тяло - на Мойсей. Азът му се преродил шестстотин години преди Христа като Назаратос или Заратос в Халдея и след това още веднъж като Исус. Това е детето, което трябвало да бъде отведено в Египет, за да изчака там известно време в подходяща среда и да  оживеят в него впечатленията от тази среда. Затова не трябва да се вярва, че Исус, за когото разказва Лука, е същият като този, описан от Матей. По заповед на Ирод всички деца на възраст до две години трябвало да бъдат избити. Йоан Кръстител също щял да бъде засегнат от тази заповед, но между неговото раждане и това на Исус е било минало достатъчно време.   

В 12тата година азът на витлеемското дете Исус, тоест азът на Заратустра, преминава в другото дете Исус. Следователно от 12тата година в детето от Назарет вече не живее предният аз, а азът на Заратустра. Скоро след като азът напуснал витлеемското дете, то умряло.

Преминаването на аза на Заратустра в Исус от Назарет ни е описано от Лука в историята за 12годишния Исус в храма. Родителите му не могли да си обяснят защо детето им изведнъж започнало да говори толкова мъдро. Тези родители имали само едно дете. Другата двойка обаче освен своя Исус имала още четири други момчета и две момичета. Двете семейства по-късно заживели като съседи в Назарет и накрая се слели в едно семейство. Бащата на витлеемския Исус бил вече стар, когато му се родил Исус. Скоро умрял и тогава майката заживяла в Назарет близо до другото семейство. Така Буда в своята нирманакая действал с аза на Заратустра в Исус от Назарет. Буда и Заратустра действали съвместно в това дете.

В евангелието на Матей най-напред се говори за витлеемския Исус. При неговото раждане дошли мъдреците от Изтока, доведени от звездата до мястото, където се родил отново Заратустра.”      



Гласувай:
3



1. barin - Здравей, anthroposophie. Мисля, ...
12.12.2018 06:12
Здравей, anthroposophie. Мисля, че личността Исус Христос е идеализирана. Тя не е една, а има противоречия в евангелията. Дори за един дълъг период не се пише нищо. Твърде възможно е две исторически личности, живели по едно време да са се слели. За раждането му отчитам 4 г.пр.Хр., защото при това положение може да има съвпад на две ярки планети- Юпитер и Венера на изток и да има засичане в годините на управниците в областите Юдея и Израел, както и римските императори. За тези личности годините сс фиксирани и известни от други източници. Ако е имало преправяне на живота на Исус, за да бъде изчистен църквата няма как да подправи историческите документи, записани от съвременници.
Поздрави!
цитирай
2. anthroposophie - до barin
12.12.2018 17:46
Здравей,
извинявам се за късния отговор, но някак си от мобилен уред не мога да коментирам. Това, което качвам, е само малка част от казаното от Щайнер по дадена тема. Специално за Христос и двете деца Исус има толкова много лекции. Цялото име на цикъла "Петото евангелие" е "От изследването на Акаша. Петото евангелие" - тоест той като ясновидец е видял това в духовния свят и го е изнесъл публично, облечено в човешки понятия. Важно е който се интересува от темите, да прочете лекциите на Щайнер, а не да разчита само от мен да получi изчерпателна информация по темата - аз съм една малка мушичка в сравнение с учителите на езотеричното християнство.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anthroposophie
Категория: История
Прочетен: 819355
Постинги: 456
Коментари: 15
Гласове: 6098
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031