Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09 16:05 - За духовния аспект на появата на новата комета Неоуайз
Автор: anthroposophie Категория: История   
Прочетен: 671 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 12.09 14:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

Новата комета Неоуайз C/2020 F3 (Neowise), открита през март 2020 г., e рядко срещан феномен, защото предният път, когато беше наблюдавано преминаване на комета с невъоръжено око (Хейл-Боп), това станa през 1997 г.. На 23.7.2020 Неоуайз беше най-близо до Земята – на разстояние 103 000 000 км. Дългата й опашка представлява газ, който се изпарява от леденото ядро при преминаването покрай Слънцето. Според учените Неоуайз е от пояса на Кайпер и ядрото й освен лед, съдържа скали и органични материали.

Според антропософа и издател Томас Майер, появата на Неоуайз е свързана с нашата човешка свобода в настоящия период на силното й ограничаване. Ето какво пише той по този повод в сп.“Europдer“:

Неоуайз – новооткритата комета

Какво може ни каже звездната писменост в първото полугодие

На 27. март с космическия телескоп ”Wise” беше открита нова комета като част от проекта на НАСА “Neowise“ (Near-Earth-Object-Wide-field Infrared Survey Explorer).

Според нас появата на тази комета е най-важното събитие през първата половина на 2020 г. За да обосновем това твърдение, което в началото може да изглежда немотивирано, трябва да хвърлим поглед върху духовнонаучното изследване на Рудолф Щайнер върху кометите. Веднъж то беше очертано много сбито пред строителите на първия Гьотеанум - на 24.10.1923 г. (вж. СС 351). За разлика от планетите на нашата Слънчева система, които се движат по елипсовидни орбити с предвидима регулярност, кометите имат твърде неравномерно движение (подобно на хипербола) и тяхната орбита е много трудна за изчисляване, особено когато се появяват за първи път.

Един солиден обзор на изследванията на кометите от Щайнер може да се намери в книжката на Вилхелм Пеликан “Халеевата комета - за духовната природа на кометите”, публикувана през 1985 г., една година преди последното появяване на Халеевата комета. Който се интересува, нека се запознае с нея.

Обикновено Щайнер описва кометите като “герои на свободата във Вселената”1. Той казва, че появата на всяка нова комета трябва да се използва като повод да се напише стихотворение за свободата: „Ако разгледаме кометите, всъщност трябва да напишем стихотворение за свободата всеки път, когато една комета се появи, защото появата й е свързана с нашата свобода“. В какво се състои тази връзка, тук можем само да загатнем.

Щайнер показва, че при един човешки волеви акт, който обхваща крайниците, винаги се създава известно количество циан; но този процес, който би могъл да доведе до отравяне, постоянно се преустановява или парализира. Същият циан, който ние непрекъснато произвеждаме микрокосмически при разгръщането на волевата си дейност и отново довеждаме до разлагане, на макрокосмическо ниво се открива при всяка комета, особено в опашката й. Този факт Щайнер изрича публично за пръв път на един конгрес в Париж през 1906г. Четири години по-късно Халеевата комета мина пак и науката потвърди факта, който Рудолф Щайнер установи чрез духовно изследователство.

Както горе, така и долу: Старата мъдрост на Хермес тук е валидна дори и по отношение на конкретно-материалното. И по този начин не би трябвало да остане неразбрано, че кометите и на макрокосмическо ниво са свързани със свободата, която ние като хора трябва да развиваме микрокосмически. Тъй като всичко на света има духовен произход, можем да се запитаме какви духовни същества стоят зад появата на кометата. Ако разгледаме връзката с волята, то тогава това ще бъдат същества, свързани с духовете на волята, но получили в съответствие с една по-висша мъдрост луциферична окраска, чрез което са могли да станат герои на свободата, каквито не са правомерните духовни същества. Това не означава, че свободата, в макрокосмически или микрокосмически аспект, винаги трябва да остане луциферична.

Връзката между макрокосмоса и микрокосмоса, установена от Щайнер по отношение на свободата на волята във Вселената и при хората, е толкова безкрайно дълбока, че в началото човек може само да стои безмълвен пред нея. Това не е лошо, защото позволява да се отворят широко портите пред удивлението, почитанието и хармонията ни с мировите явления. Тези добродетели са необходими на всяко познание, което иска да надхвърли повърхностното разбиране на явленията.

Друг, по-дълбок аспект на появата на кометата е фактът, че кометите имат пречистваща задача в космоса. Това, което поради заблудите и злото непрекъснато прониква в астралните сфери на света, като ги замърсява и с времето би ги отровило, се премахва отново от пречистващите сили на кометите. Разбира се, това не означава, че е премахната индивидуалната кармична отговорност за заблудите и [извършеното] зло, а се отстранява обективното увреждане на астралния свят, в който трябва да живеят всички хора. ”Както една прочистваща гръмотевична буря”, казва Вилхелм Пеликан, “разпръсква задушливите изпарения, създадени от топлината, легнала над влажната земя като мътеща квачка, които спъват или парализират всеки признак на живот, така и кометата преминава през нашата [слънчева] система, пречиствайки душевното пространство и възстановявайки чистотата. (В. Пеликан, стр. 46).

Както е известно, през август се явяват ежегодните метеоритни рояци, главно от съзвездието Персей. Те са като размножени мимолетни мини-комети, имащи свойства и ефекти, подобни на кометните. И е забележително, че след Пеликан през 20те години Щайнер е възложил на един неназован учен да докаже съществуването на циан в метеорното желязо. Макрокосмическото въздействие на метеорите изглежда има подобен характер като освобождаващото въздействие на кометите.

Като своеобразна кулминация на думите си за същността на кометите, Щайнер заговаря на работниците и за предстоящия Mихаиловден. Той казва: „Ако хората отново разберат колко добротворно е кометното влияние, тогава те вероятно ще се сетят да отбележат и един празник през есента, един вид празник на свободата. Това спада към есента - празникът на Михаил, на свободата."

                                                                  *

Неоуайз, Персеидите, Михаиловден: Нека написаното на небето бъде разчетено и осъществено от много хора долу. Тогава тази есен ще можем да очакваме един специален празник на свободата. Тогава като прелюдия на тази тройка освобождаващата и пречистваща комета, открита в началото на локдауна, която през юли беше видима и със силен блясък, няма да се е появила напразно над градовете по света, заплашени да се удавят в моралното тресавище.

1 Има и отклонения от това правило, както Щайнер изяснява в цикъла от лекции за Апокалипсиса, изнесени пред свещеници през есента на 1924 г., но тук няма да го обсъждаме. 



Гласувай:
7
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: anthroposophie
Категория: История
Прочетен: 223965
Постинги: 269
Коментари: 15
Гласове: 1201
Архив
Календар
«  Октомври, 2020  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031